El Conceyu de Parres aprobó, colos votos a favor de tolos grupos políticos del (PSOE, Foro, PP ya IU) la vuelta del topónimu castellanizáu “Arriondas” xunto al popular y tradicional Les Arriondes, recuperáu como oficial en 2009 por decisión del propiu Conceyu, nel plenu y ensin allegaciones de nengún tipu a la decisión. 

La xida ye dicir que la marcha atrás va facese "por razones hestóriques y pol perxuiciu causáu al turismu" a xuiciu de la moción presentada pola agurpación llocal de Foro Asturias, "partíu que -recuerden dende Iniciativa pol Asturianu- xunto a Izquierda Xunida que tamién votó a favor nesta decisión, lleven nel so programa autonómicu la oficialidá del asturianu, imposible d'enxaxar con esta decisión que da un pasu atrás hestóricu na normalización del asturianu".

 

La decisón ye a xuiciu d'Iniciativa pol Asturianu, illegal dafechu, yá que contradiz al espíritu de la Llei d'Usu del Asturianu de 1998, qu'establecía l'oxetivu de recuperar la toponimia tradicional nun procesu que, ta bien recordalo, inicien los propios conceyos por petición a la Xunta de Toponimia, organismu que fai les investigaciones y lleva al plenu los resultaos pal so discutiniu. Entós, en 2009 naide punxo en dulda que'l topónimu tradicional, el qu'usaren los parragueses pa refirise a la cabeza del so conceyu yera Les Arriondes. Usar les ferramientes qu’establez la Llei d'Usu del Asturianu pa iniciar un cambiu contrariu al espíritu recuperador y normalizador de lo tradicional del testu llegal, va contra derechu.

 

Pa Iniciativa pol Asturianu esta ye una operación que lleva tiempu en marcha, pues dende esta organización reclamóse en numberoses ocasiones l'usu del topónimu oficial Les Arriondes en cartelos y señalítica, inorándose dafechu una petición tres otra. Esto ye lo que güei pue xenerar dalgún problema a les visites, la falta d'una política de recuperación señalítica progresiva. Pela cueta, punxéronse señales nueves y usóse con total impunidá un topónimu derogáu pal usu llegal a lo llargo d'estos años.

 

Iniciativa pol Asturianu estudia les midíes a tomar nesti asuntu, pero quier dexar claro que tolos partíos tán incumpliendo con esta midida los sos programes políticos, que d'una o d'otra manera falen de la promoción del asturianu, pero especialmente grave ye que la propuesta salga d'un partíu que diz defender la oficilidá y que cunte colos votos d'otra formación que tamién la lleva nel programa, como ye Izquierda Xunida. Dende la organización pidiremos a los partíos que tomen midíes contra esta situación, que vaigan en consonancia col so programa.

 

2013: Una de les denuncies d'Iniciativa pol Asturianu contra l'incumplimientu nel usu de la toponimia oficial de Parres y otros conceyos de la redolada.